dimecres, 27 d’abril del 2011

Cous Cous amb xai i verdures


Ingredients:
300gr de cous cous
300gr de mitjanes de xai
1 pebrot verd
1 tros de carbassa
1 carbassó
1 ceba de figueres
1 nap
100ml de vi negre
1 cullerada de cafè de comí molt
1 cullerada de cafè de canyella molta
Unes ametlles torrades
oli
sal i pebre


Preparació:
Posem el cous cous  a un bol i el cobrim d'aigua. Aproximadament es posa la meitat d'aigua que de cous cous, tot i que jo ho faig a ull. L'important és que tot just el cobreixi, més val posar-ne de menys que de més. Li posem un rajolí d'oli d'oliva i un polsim de sal i ho tapem amb un drap i ho deixem reposar uns 30 minuts perquè absorbeixi l'aigua i s'infli.
Mentrestant preparem les verdures i el xai. Si no tenim una olla específica per a cuinar el cous cous, posem a una cassola, preferiblement de fang, una mica d'oli d'oliva i a foc viu hi enrossim el xai tallat a trossos petits. El retirem i hi evoquem totes les verdures tallades a daus. Ho salpebrem i anirem remenant de tant en tant. Quan comencin a ser cuites hi afegim el vi, la canyella i el comí i hi incorporem el xai. Deixem que es cogui uns minuts i apaguem el foc.
Amb una forquilla desgranem el cous cous fins que quedi ben separat i l'escalfem. Li posem un rajolí d'oli d'oliva i el servim a un plat donant forma de corona amb el xai i les verdures al mig i unes ametlles per sobre.
Bon profit!

4 comentaris:

Com Gat i Gos ha dit...

Te molt bona pinta, no es veu gens enganxat... el cous cous ens agrada molt però el de xai ens costa, normalment el fem de pollastre o només de verdures.
petons gastronòmics

La cuina de l'Eri ha dit...

Què bo amb aquests ingredients, sa i complet.
Però el que més m'agrada és el plat, és preciós!!!! Petons

Marta ha dit...

Oi que si que és xulo el plat? el més trist és que no sé on el vaig comprar! :(

Margarida ha dit...

Jo en vaig menjar quan vaig anar a Tunísia (no et dic quin any, perquè "fa una eternitat"!!!), però estic segura que no era tan bo com aquest teu! La carbassa li dóna color i molt gust!
Petons